poniedziałek, 14 marca 2016

"XXI wiek II"

Serce nieudolnie obróciłem w mózg – kolejny raz oszukałem siebie





To XXI Wiek – la belle epoque, seksualne, drapieżne automaty w zastępstwie za miłość





Ironią częstuję ludzi, choć świadomość osłabiona boleśnie o sobie daje znać





Dostrzeżcie mnie, wy, królowe i królowie życia, szaty mam na sobie bogate jakby z dalekiego wschodniego pałacu, jakby z sieciówki





Królowe i królowie życia, dostrzeżcie we mnie piękno mody, która leży na mnie





Lecz nie dostrzeżecie serca, które łka





Które ogarnia pustka





Które tęskni za przeszłością, lęka się teraźniejszości i jest niepewne przyszłości





Które widzi miłość, pomnożoną przez obcych zakochanych





Które wie, że nadzieja jest matką głupich, choć samo naiwnie wierzy, że życzenie się spełni





By serce już nie szlochało





By nie patrzyło samotnie na pełnię księżyca, na słońce o poranku i o zmierzchu





By jego koszmary obrócić w jasne, rajskie sny





By treść jasnych, rajskich snów stała się realną formą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz