poniedziałek, 16 marca 2009

"My" Jewgienija Zamiatina cz. I

O tym, dlaczego nie piszę od początku, możecie przeczytać w poprzednim poście.

Rozdział XVII "Za szkłem. Umarłem. Korytarze."

P
orównanie pewnej historii do układu współrzędnych.

D-503, główny bohater, uważa, że łono przyrody, które znajduje się za Zielonym Murem, jest nierozumne, przerażające i barbarzyńskie.

Rozdział XVIII "Dżungla logiczna. Rany i plaster. Nigdy więcej."

D
EKALOG - WYZNACZONE GODZINY SNU - PRZEJAW ANTYUTOPIJNEGO CHARAKTERU POWIEŚCI.

"
Rozdział XIX "Nieskończenie mała trzeciego rządu. Spode łba. Za parapet."


Nie znalazłem nic szczególnego.


Rozdział XX "Wyładowanie. Materiał dni. Zrąb zera."


Nie znalazłem nic szczególnego.


Rozdział XXI "Autorska powinność. Lód rośnie. Najtrudniejsza miłość."


"
Rzeczy niewiadome są z natury wrogie człowiekowi"


"Homo sapiens - tylko wówczas jest człowiekiem w pełnym sensie tego słowa, kiedy jego gramatyka w ogóle nie zna znaków zapytania, a same tylko wykrzykniki, przecinki i kropki."


NEOLOGIZMY - "OSTROSŁONY", "SNOSCHORZENIE".


"Rozdział XXII "Zastygłe fale. Wszystko się udoskonala. Ja-mikrob."

Nic szczególnego nie znalazłem.

Rozdział XXIII "Kwiaty. Zanikanie kryształu. Jeżeli tylko."

Nie znalazłem nic szczególnego.

"Rozdział XXIV "Granica funkcji. Wielkanoc. Wszystko przekreślić."

W
SZYSCY POPIERAJĄ DOBROCZYŃCĘ - PRZEJAW PAŃSTWA TOTALITARNEGO.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz